دسته‌بندی نشده

خواص روغن زیتون

در این مقاله قصد داریم در مورد خواص و عوارض روغن زیتون که از درخت زیتون تولید می شود و انواع مختلفی دارد به شما اطلاع دهیم و تفاوت این روغن ها در روش استخراج روغن و مواد افزودنی و میزان اسید اولیک در این روغن ها است.

اگر بخواهیم روغن زیتون را بر اساس روش استخراج و مواد افزودنی طبقه‌بندی کنیم؛ شامل: روغن زیتون فرابکر، روغن زیتون بکر، روغن زیتون تصفیه شده، روغن زیتون تصفیه نشده و روغن زیتون بدون بو می‌شوند. در میان انواع روغن زیتون، روغن زیتون فرابکر خواص بیشتری نسبت به روغن های دیگر دارد.

 

خواص روغن زیتون فرابکر

همانطور که اشاره کردیم روغن زیتون فرابکر  بالاترین کیفیت را در میان روغن زیتون‌های نام برده شده دارد و  طعم واقعی زیتون را میتوانید در این نوع روغن زیتون تجربه کنید و دلیل آن هم میزان کم اسید اولیک در روغن زیتون فرابکر است. در این روغن زیتون مواد معدنی و ویتامین ها فراوان تر هستند.

اگر می خواهیم در مورد فواید و خواص روغن زیتون فرابکر به شما بگوییم می توان گفت که حاوی مقادیر زیادی امگا 3 است اسیدهای چرب اشباع نشده ویتامین و ویتامین ک که می تواند بیماری های قلبی را کاهش داده و بهبود بخشد.

یکی دیگر از ویژگی های روغن زیتون فوق بکر است که همچنین به عنوان نیم لیتر روغن زیتون به فروش می رسد ضد التهاب است که مانع از ظهور بیماری هایی مانند سرطان و دیابت و بیماری ورم مفاصل است.

روغن زیتون فرابکر یک رنگ سبز طلایی است و طعم و مزه بسیار خوبی دارد که به دلیل طعم عالی در غذاهای سرد و گرم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر مصرف در مواد غذایی در بسیاری از داروها لامپ های روغنی مراقبت از پوست و در صنعت صابون سازی استفاده می شود. بسیاری از افراد حتی این روغن را به بدن خود می مالند و به عنوان روغن ماساژ استفاده می کنند و کاربرد‌های زیبایی نیز دارد.

عوارض روغن زیتون فرابکر

لازم به ذکر است که یکی از معایب روغن زیتون فوق بکر این است که استفاده بیش از حد از این روغن منجر به ایجاد جوش های پوستی در پوست شما می شود.

این روغن کالری بسیار بالایی دارد بنابراین افرادی که دارای اضافه وزن هستند نباید بیش از حد مصرف کنند و می تواند باعث فشار خون پایین و قند شود.

روغن زیتون فرابکر ارگانیک

مقدار مواد مغذی موجود در درصد روغن زیتون یوف و روغن زیتون اتکا به گونه ای است که 8 درصد چربی اشباع شده و 73 درصد چربی اشباع نشده 75 درصد ویتامین و 75 درصد ویتامین ک و 7 درصد امگا 6 و 76 درصد امگا 3 دارد.

مشخصات روغن زیتون فرابکر

زیرا در بازار نفت امروز بسیاری از محصولات روغن زیتون تقلیدی به عنوان روغن زیتون فوق بکر به بازار عرضه می شوند شما باید ویژگی های روغن زیتون فراویرجین ارگانیک را بدانید تا منشا خود را از تقلبی مشخص کنید.

روغن زیتون که بوی اصلی است تازه و مانند بوی چمن یا میوه زیتون است. هنگام خرید روغن زیتون لطفا توجه داشته باشید که قالب قوی یا بدون بو ندارد و طعم و مزه روغن باید کمی تلخ باشد اما زیاد نباشد.

هنگام تهیه روغن زیتون باید به برچسب روی بطری و تاریخ برداشت و تاریخ تولید بطری و تاریخ تاریخ بطری و تاریخ تاریخ بطری هجده ماه گذشته نگاه کنید. اگر روغن زیتون فقط در تاریخ انقضا نوشته شده باشد نباید خرید کنید زیرا ممکن است چندین سال تولید شده باشد.

از تولید و مصرف روغنهایی که روی شیشه برچسب خالص سبک وزن یا زباله های زیتون دارند خودداری کنید زیرا به روش شیمیایی تصفیه و تولید می شوند.

روش دیگر برای تشخیص روغن زیتون تقلیدی از طریق قیمت اصلی از جمله روغن زیتون کریستال است. روغن هایی با قیمت پایین جعلی و با کیفیت پایین هستند بنابراین به دنبال روغن های ارزان قیمت برای خرید روغن زیتون ارگانیک نباشید.

یک روش تست برای تشخیص روغن زیتون از تقلبی وجود دارد که می توانید دو تا چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ظرف تمیز بریزید و به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از 24 ساعت اگر روغن زیتون جامد شده باشد به این معنی است که اصلی و خالص است اما اگر همچنان مایع باشد و تغییر شکل نداشته باشد جعلی و ناخالصی است.

رنگ روغن زیتون فرابکر

یکی دیگر از نشانه های روغن زیتون فوق بکر رنگ اصلی است که باید به رنگ سبز یا زرد تا طلایی باشد.

شاید شما این سوال داشته باشید که از کجا شما می توانید خرید و خرید روغن زیتون فوق العاده بکر را تهیه نمایید؟

سایت ما امکان خرید روغن زیتون ارگانیک با کیفیت بالا و اصلی مانند روغن زیتون لادن با بهترین کیفیت محصول را فراهم می کند. همچنین برای خرید روغن زیتون بکر تصفیه شده و یا روغن زیتون تصفیه نشده و روغن زیتون معمولی از سایت ما استفاده نمایید.

تمام روغن زیتون موجود در سایت ما تست شده و ارگانیک است و شما می توانید با خرید سایت ما برای کیفیت و اصلی روغن زیتون راضی باشید.

برای سفارش روغن زیتون با هر شماره یا هر مقدار که نیاز دارید می توانید با مقامات فروش سایت ما تماس بگیرید و این محصول با کیفیت بالا را خریداری کنید.