روغن زیتون

فروش عمده روغن زیتون برای تولید محصولات پوستی

بدون شک خواص بی نظیر روغن زیتون برای کسی پوشیده نیست. امروزه روغن زیتون یکی از ترکیبات اصلی بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی است. روغن زیتون انواع و کیفیت‌های گوناگونی دارد؛ برای خرید روغن زیتون محصولات پوستی به صورت عمده با ما همراه باشید.

فروش عمده روغن زیتون برای تولید محصولات پوستی

از روغن زیتون چه استفاده هایی می شود؟

از روغن زیتون چه استفاده هایی می شود؟

زیتون میوه ی پر خاصیتی است، با فشردن این میوه روغن زیتون حاصل می‌شود؛ از این روغن در سراسر جهان بسیار استفاده می‌شود. موارد استفاده روغن زیتون اغلب شامل موارد زیر است:

تولید لوازم بهداشتی و آرایشی:

روغن زیتون برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است. از این روغن در تولید انواع محصولات بهداشتی شامل صابون، شامپو، کرم‌های مرطوب‌کننده و لوسیون‌های بدن و همچنین بعضی لوازم آرایشی و ماسک‌های صورت استفاده می‌شود.

مصرف خوراکی:

روغن زیتون حاوی چربی‌های غیر اشباع و میزان زیادی آنتی اکسیدان است به همین دلیل یکی از بهترین روغن‌ها برای پخت و پز و حتی استفاده در انواع سالاد است. گاهی برای تهیه ی برخی نان‌ها، کیک‌ها و حتی سس‌ها نیز از این روغن استفاده می‌شود. 

مصارف دارویی:

از نظر طب سنتی روغن زیتون دارای طبع گرم و خشک است. مصرف آن برای پیشگیری و یا درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است برای مثال از ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی_عروقی پیشگیری می‌کند؛ همچنین برای تسکین دردها و سوزش‌های ناشی از سوختگی یا گزیدگی و برطرف نمودن سوزش و خارش چشم و تقویت بینایی نیز استفاده می‌شود.

خواص روغن زیتون برای پوست چیست؟

خواص روغن زیتون برای پوست چیست؟همانطور که گفته شد مصرف روغن زیتون برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است زیرا حاوی انواع ویتامین‌ها (مانند A ،E و D) و مقدار زیادی آنتی اکسیدان است؛ البته خواص ضدباکتری نیز دارد.

گاهی از این روغن به صورت موضعی و مستقیم و در بعضی مواقع نیز روغن زیتون با مواد دیگری مانند عسل، آبلیمو و … ترکیب شده و بر روی پوست استفاده می‌شود. 

برخی از تاثیرات استفاده از روغن زیتون برای پوست شامل موارد زیر است:

  • روغن زیتون حاوی مقدار زیادی ویتامین E است که خشکی و ترک پوست را برطرف و آن را بسیار نرم و مرطوب می‌کند.
  • این روغن پوست را پاکسازی کرده؛ جوش، جای جوش و آکنه را درمان می‌کند.
  • خواص ضد باکتری آن، پوست را در برابر التهاب و عفونت محافظت می‌کند.
  • آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون رادیکال‌های آزاد پوست را کاهش داده و از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند.
  • روغن زیتون برای درمان آفتاب سوختگی، اگزما و سایر بیماری‌های پوستی نیز مفید است؛ البته این روغن حاوی موادی است که می توان از آن به عنوان ضد آفتاب نیز استفاده نمود.
  • اسیدهای چرب موجود در آن باعث درخشندگی پوست می‌شود.
  • استفاده از روغن زیتون سیاهی دور چشم را برطرف می‌کند.

مرکز پخش معتبرترین مارک روغن زیتون

مرکز پخش معتبرترین مارک روغن زیتون

روغن زیتون انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

فرابکر: بهترین نوع روغن زیتون است زیرا برای تولید آن از گرما و مواد شیمیایی استفاده نشده است و بسیاری از ترکیبات موجود در میوه زیتون در آن نیز به صورت دست نخورده وجود دارد. بکر: کیفیت این روغن اندکی کمتر از مورد قبلی است. تصفیه شده: از تصفیه روغن زیتون بکر حاصل می‌شود. خالص یا کلاسیک: ترکیبی از دو مورد قبلی است. انواع دیگر شامل سبک، پوماس و لامپانت که کیفیت‌های بسیار پایینی دارند.

از میان موارد ذکر شده روغن زیتون فرابکر و بکر کیفیت بسیار بالایی دارند زیرا خواص منحصر به فرد روغن زیتون در این دو نوع به خوبی حفظ شده است و به همین علت برای بهره مندی از خواص روغن زیتون برای سلامتی استفاده از این دو نوع توصیه می‌شود؛ البته از نوع خالص آن نیز برای سلامت پوست مو استفاده می‌شود.

انواع روغن زیتون با برندهای داخلی و خارجی و همچنین کیفیت‌های گوناگون موجود است؛ بنابراین ممکن است به صورت تقلبی نیز در بازار وارد شده باشد؛ با این حال با انتخاب معتبرترین مارک روغن زیتون این مشکل به راحتی حل می‌شود.

روغن زیتون محصولات پوستی را می توان به صورت عمده و آنلاین خریداری نمود. 

نوشته های مشابه