روغن زیتون

قیمت روغن زیتون ایرانی در سال 2020

قیمت روغن زیتون ایرانی در سال 2020 با توجه به نوع آن، میزان اصالت، کیفیت و مرغوبیت آن است که تعیین می گردد. اگر بخواهیم نگاهی منصفانه به خواص و ویژگی های نمونه های درجه یک از این روغنها داشته باشیم، باید بگوییم قیمت آن در تناسب بوده و به سود خریدار و مشتری می باشد. این روغن را والدین به راحتی می توانند از مراکز معتبر فروش آن دریافت نموده و در سبد غذایی خود و خانواده بگنجانند.

قیمت روغن زیتون ایرانی در سال 2020

تاریخچه تولید روغن زیتون در ایران

تاریخچه تولید روغن زیتون در ایران زیتون میوه ای ست فوق العاده که طب سنتی و طب نوین همواره به استفاده از آن تاکید نموده اند. در آثاری که از قدیم الایام وجود داشته از زیتون به عنوان ماده ای بی نظیر در طبیعت یاد شده است که اگر بخواهیم خواص آن را بگوییم صدها کتاب می توان نوشت. روغن این ماده از بهترین روغنهای موجود در طبیعت است که برای سلامتی بخشهای مختلف بدن گزینه ای ایده آل به شمار می رود.
تاریخچه تولید روغن زیتون در ایران که امروزه بین 15 کشور صاحب نام در پرورش زیتون در دنیا به شمار می رود به روزگارانی باز می گردد که اهمیت استفاده از آن برای مردمان ما کشف شده و تقاضا برای تولید روغن از این میوه شگفت انگیز خود را نشان داد.
از آنجایی که زیتون جزو گیاهانی ست که آب چندانی برای رشد خود نمی خواهد و نسبت به کم آبی مقاومت خوبی را از خود به نمایش گذاشته است، از گذشته تا به امروز بسیاری از کشاورزان علاقمند به پرورش آن بوده و بخش قابل توجهی از زمینهای خود را به کشت آن اختصاص داده اند.
زیتون و فراورده های آن از همان زمان توجه بازارهای داخلی را به خود جذب کرده و در نتیجه تاریخ تولید روغن از آن هم به همین ایام باز می گردد. این روغنها در ابتدا در دسترس مراکز عطاری بوده و پس از آن کارخانه ها را بر آن داشت تا به صورت انبوه به تولید آن بپردازند. کم کم این روغنها به صورت بکر، فرابکر و غیره در بسته بندی های مختلفی روانه بازار شده و در میان انواع روغن جایگاهی ویژه را از آن خود نمودند.

صادرات روغن زیتون ایرانی به روسیه

صادرات روغن زیتون ایرانی به روسیه روغن زیتون در دنیا از سالم ترین روغنها بوده که اسیدهای چرب آن برای تامین نیاز بدن به مواد چربی کاملاً ضروری می باشد. تولید روغن زیتون در ایران به صورت گسترده انجام شده و به خوبی قادر به رفع نیاز بازارهای داخلی می باشد.
مازاد این تولیدات صرف صادرات شده و سودآوری فراوانی را به همراه خود دارد. صادرات روغن زیتون ایرانی به روسیه، یکی از این موارد است که تولید کنندگان را به تولید نمونه های مرغوب و باکیفیت از این روغن سوق داده و عدد کیفی آن را بالا برده است.

نوشته های مشابه