روغن زیتون

شرکت پخش روغن زیتون صنعتی

روغن زیتون یکی فراورده های پرمصرف در ایران می باشد. مصرف روغن زیتون به صورت خوراکی و غیر خوراکی می باشد. روغن زیتون صنعتی یا همان روغن زیتون غیر خوراکی برای مصارفی از جمله مواد آرایشی و بهداشتی، دارویی صابون سازی به کار برده می شود. 

شرکت پخش روغن زیتون صنعتی

مزایای استفاده از روغن زیتون تازه

مزایای استفاده از روغن زیتون تازه

از دیر باز زیتون دارای خواص متعددی بوده است از این رو سعی بر آن شده تا فراورده های متعددی از این میوه تولید شود. یکی از  این فراورده ها روغن زیتون می باشد. روغن زیتون نیز خود به دو گروه خوراکی و غیر خوراکی تهیه می شود. 

روغن های خوراکی زیتون برای پخت و پز استفاده می شود. 

روغن های غیر خوراکی و یا به اصطلاح صنعتی هستند که در مصارف گوناگونی از جمله صابون سازی، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، مصارف دارویی، همچنین در صنعت مبلمان برای پولیش و حتی به عنوان سوخت چراغ های روغنی استفاده می شود.

مصرف روغن زیتون به دلیل داشتن مواد ارگانیک و  خاصیت رطوبت رسانی و هیدراته بودن باعث افزایش شادابی پوست و همچنین با ابرسانی به پوست مانع از چروکیدگی در پوست و نواحی حساس از جمله دور چشم باشد امروزه بسیاری از لوازم آرایش لوکس هستند که به دلیل استفاده نکردن از روغن زیتون آن اثربخشی منحصر به فرد را ندارند و در عوض لوازم آرایشی و بهداشتی که زیاد گران نبوده و با مصرف روغن زیتون صنعتی در فراورده های تولیدی مورد رضایت مصرف کننده قرار گرفته است. 

همچنین وجود آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون تازه باعث برطرف شدن آکنه و لک های ناشی از تابش خورشید شوند و همین امر فرایند فرسودگی پوست را کاهش می دهد. 

روغن زیتون همچنین در لوسیون ها و اسپری های مو نیز به کار برده می شود زیر روغن زیتون مانع از خشک شدن و وز شدن مو می شود و همچین از خرد شدن مو گره خوردن آنها نیز جلوگیری می کند. 

تولید کنندگان روغن زیتون درجه یک

تولید کنندگان روغن زیتون درجه یک امروزه روغن زیتون با توجه به مصارف گوناگونی که دارد خرید محصول اعلا و تازه نیز کار سخت شده است زیرا سودجویان سعی بر آن دارند تا با وارد کردن مواد ناخالص از خاصیت درمانی آن بکاهند، بنابراین باید در خرید بسیار دقت کرد. فروش روغن زیتون به صورت کلی و جزیی انجام میگردد. 

همچنین قیمت روغن زیتون بسته به میزان توصیه شدن و اسیدیته آن متفاوت است زیرا این موارد استفاده از آن نیز تغییر می کند. در هنگام خرید روغن زیتون دقت فرمایید از روغن هایی که از پومس که جز روغن های ممنوعه است برای مصارف خوراکی استفاده نشوند زیرا در فرایند تولید آنها از مواد شیمیایی استفاده می کنند.

نوشته های مشابه