روغن زیتون

تولید کننده روغن زیتون اصل

روغن زیتون اصل

روغن زیتون اصل یکی از فراورده های زیتون است.این فراورده دارای خواص بسیار زیادی است،تقریبا سازگار با تمام طبع ها و رژیم های مختلف میباشد.از این رو در میان مردم دارای جایگاه ویژه ای شده است.
قسمت زیادی از از ارزش غذایی زیتون مربوط به وجود روغن در آن است.
اگر برهمین اساس بخواهیم زیتون ها را درجه بندی کنیم،هرچه رنگ زیتون به سمت تیرگی میرود دارای روغن بیشتری نیز است و از نظر ارزش غذایی غنی تر میباشد.

روغن زیتون اصل

تولید روغن زیتون

در یک کلام روغن زیتون جزء روغن های مورد پسند همگان میباشد و یک گزینه تعیین کننده در رتبه بندی زیتون به شمار میرود.
در بسیاری از کشور های تولید کننده زیتون قسمتی از محصول بدست آمده صرف روغن گیری میشود، ولی در کشور ما این فرایند رخ نمیدهد.
روغن زیتون موجود در بازار به صورت خام از کشورهایی مثل اسپانیا، سوریه، لبنان وارد کشور ایران شده و در داخل کارخانه های موجود تنها فرایند تصفیه و بسته بندی روی انها صورت میپذیرد.

روغن زیتون اصل

تولید روغن زیتون درجه یک

تولید روغن زیتون درجه یک به یک سری شرایط خاص نیاز دارد که متاسفانه این شرایط در کشور ما به ندرت پیش می اید.
به منظور روغن گیری از زیتون باید میوه درخت زیتون تا زمان مشخصی روی شاخه بماند،تا فرایند رسیدن کامل شود ولی در کشور ما به دلیل کشاورزان این موضوع را رعایت نمیکنند.
زیتون های تولید شده در باغ های کشور طی چند سال اخیر به طور مداوم دچار سرمازدگی شده اند همین مسئله باعث شده تا کشاورزان به منظور جلوگیری از خسارت ناشی از سرما اقدام به برداشت پیش از موعد زیتون کنند.
یکی دیگر از عواملی که باعث برداشت پیش از موعد زیتون در ایران میشود وجود آفتی به نام مگس زیتون است.وجود این آفت نیز سبب شده کشاورزان اجازه ندهند محصولشان به مرحله روغن دهی برسد.
البته وجود آفت مگس زیتون باعث کاهش کیفیت زیتون نیز میشود.

روغن زیتون اصل

محل عرضه روغن زیتون اصل

بعد از وارد کردن روغن زیتون خام آن را در کارخانه ها تصفیه و بسته بندی میکنند و به بازار با نامهای تجاری مختلف عرضه میکنند. برای خرید روغن زیتون اصل بهتر است دنبال برندهای معتبر باشیم و آنها را از فروشگاههای مجاز خریداری نماییم.
برندهای معتبر و اشنا در تمام فروشگاهها،سوپر مارکت ها و سایت های عرضه انلاین کالا موجود هستند و میتوان به راحتی به آنها دسترسی داشت.
هرگز از روغن زیتون های بدون بسته بندی وفاقد نشان استاندارد استفاده نکنید.

نوشته های مشابه