روغن زیتون صنعتی

نمایندگی فروش روغن زیتون صنعتی صادراتی

زیتون نام درختی از راسته نعناسانان است. سالیان متمادی است که این میوه در جهان گستردگی یافته است و مورد استفاده عموم مردم قرار دارد ولی همچنان خاستگاه اصلی آن ناحیه مدیترانه می‌باشد که بزرگترین تولیدکننده زیتون نیز هست. روغن زیتون از میوه زیتون به دست می‌آید. این روغن مصارف مختلفی همچون آشپزی (به شرط طبیعی بودن فواید زیادی برای بدن دارد)، دارو، لوازم آرایشی (در تهیه ماسک‌های زیبایی پوست و مو) و… دارد. برای استخراج روغن زیتون صنعتی صادراتی از بهترین و باکیفیت‌ترین میوه‌های زیتون و به روزترین روش‌ها استفاده می‌شود.نمایندگی فروش روغن زیتون صنعتی صادراتی

روش تولید روغن زیتون صنعتی در کارخانه

روش تولید روغن زیتون صنعتی در کارخانه

از قدیم تا به حال با روش‌های مختلفی روغن زیتون از شفت زیتون خارج می‌شد. اولین روشی که حدود پنج هزار سال پیش توسط یونانیان باستان برای استخراج روغن زیتون استفاده می‌شد، روش پرس کردن بود. در ابتدا مردم با دست اقدام به پرس زیتون و خارج کردن شیره زیتون می‌کردند اما به مرور زمان دستگاه‌های مختص فشردن زیتون اختراع شدند. در این روش ابتدا زیتون‌ها پرس شده و شیره آنها استخراج می‌شود و سپس با اقداماتی دیگر روغن زیتون از سایر مواد مثل آب زیتون جدا می‌گردد. از این روش در حال حاضر نیز استفاده می‌شود.
مراحل تولید روغن زیتون صنعتی را می‌توان به طور کلی به صورت زیر بیان کرد:
مرحله اول: انتخاب میوه زیتون
مرحله دوم: کنترل مرغوبیت میوه
مرحله سوم: اندازه گیری میزان رسیده بودن میوه 
مرحله چهارم: شستن و جدا کردن مواد زائد مثل دسته‌ها
مرحله پنجم: تکه تکه کردن زیتون
مرحله ششم: نرم کردن زیتون با مالش
مرحله هفتم: دکانتاسیون
مرحله هشتم: کنترل مرغوبیت روغن
با توجه به مرحله آخر، روغن زیتون بر اساس کیفیت دسته بندی می‌شوند: 1. روغن زیتون کاملا طبیعی 2. روغن زیتون طبیعی 3. روغن زیتون معمولی 4. روغن زیتون حاصل از تفاله زیتون طبیعی 5. روغن زیتون حاصل از تفاله زیتون تصفیه شده
روغن زیتون طبیعی و کاملا طبیعی، روغن‌هایی هستند که بیشتر برای صادرات استفاده می‌شوند.

راهنمای خرید روغن زیتون صنعتی صادراتی

راهنمای خرید روغن زیتون صنعتی صادراتیروغن زیتون‌ها برای صادرات باید دارای یک‌سری استانداردهای بین المللی باشند. این امر موجب می‌شود که روغن زیتون‌های صنعتی صادراتی نوع مرغوب روغن زیتون باشند.
روغن های زیتون مرغوب و با کیفیت دارای ویژگی هایی است که آن را از نوع تقلبی یا کم کیفیت جدا می‌کند. از جمله این مشخصه‌ها این است که  روغن زیتون باید کمی بوی سبزی یا بوی سیب بدهد و همچنین در دمای اتاق به صورت مایع است و به هیچ عنوان منجمد نمی‌شود، البته نوع مرغوب روغن زیتون هم اگر در دمای سرد و در یخچال نگه‌داری شود، منجمد می‌شود. حرارت و نور خورشید از جمله عواملی است که باعث از دست رفتن ارزش غذایی روغن زیتون می‌شود، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که تا حد امکان این محصول در مکان خنک مثل یخچال نگه‌داری شود. در زمان خرید روغن زیتون نیز باید دقت کنید که روغن زیتون‌ها در مکانی خنک و به دور از تابش مستقیم نور آفتاب نگه‌داری شده باشند و ارزش غذایی آن حفظ شده باشد. در حالت عادی این محصول شش ماه تا یکسال انقضا دارد. 

صادرات روغن زیتون طبیعی اعلا

صادرات روغن زیتون طبیعی اعلاصادرات روغن زیتون در هر شرایطی و در هر برهه از زمان موفقیت آمیز و پرسود بوده است زیرا روغن زیتون ماده‌ای محبوب و بسیار پرطرفدار است. 
اسپانیا عنوان بزرگترین تولید کننده روغن زیتون را دارا است. ایتالیا، یونان و ترکیه به ترتیب جایگاه های دوم تا چهارم را در تولید روغن زیتون به خود اختصاص داده‌اند. 
در سال 2016، ایتالیا، با تولید پانصد‌ هزار تن روغن زیتون و صادرات چهارصد هزار تنی، درآمدی به ارزش 1.3 میلیارد یورو به دست آورد.
در ایران نیز زیتون در شمال کشور و در استان‌های گیلان و گلستان و استان‌های زنجان و قزوین کشت می‌شود. در این میان استان گیلان رتبه اول را از نظر میزان مرغوبیت و حجم تولید زیتون را دارد. روغن‌های زیتون طبیعی ایرانی بسیار مرغوب و اعلا است و در سرتاسر جهان طرفداران خاص خود را دارد. میزان استفاده از روغن زیتون در داخل کشور نیز قابل توجه است. 

نوشته های مشابه