دسته‌بندی نشده

قیمت روغن کلزا در بازار

قیمت روغن کلزا

قیمت روغن کلزا در بازار بسته به فاکتورهای تولیدی این گیاه سالانه دچار نوسان می شود. فروش عمده این محصول به صورت تولیدات داخلی تامین می گردد.

قیمت روغن کلزا

وضعیت کشت کلزا در ایران

ویژگی های منحصر به فرد گیاه کلزا و سازگاری این گیاه با شرایط آب و هوایی ایران اهمیت این محصول را بیشتر کرده و به عنوان یک نقطه امیدی در تامین روغن خوراکی مورد نیاز کشور به صورت گسترده کشت می شود.
در ایران تحقیقات کشت کلزا از سال ۱۳۷۳ شروع شده است و در سال ۱۳۷۸ طرح کلزا با سطح برداشت بیش از ۲ هزار هکتار و بیش از ۲۰۰ هزار تن در ایران شروع شده است.
طبق آمارهای اعلام شده از سمت جهاد کشاورزی بیشترین تولید کلزا در سال ۱۳۸۶ در ایران بوده است، که پیش بینی می شود با گسترش فرهنگ کشت این محصول روز به روز بر تولیدات آن افزوده شود.
اهمیت تولید روغن کلزا در ایران تا جایی برای صاحبان صنعت مهم است که این بزرگواران سعی کردند سیاست های حمایتی برای کشاورزان تولید کننده دانه های روغنی کلزا اعمال نمایند تا بتوانند به تولید هر چه بیشتر این روغن گیاهی پر مصرف در ایران بپردازند.
سیاست‌های حمایتی طرح تولید دانه‌های روغنی کلزا

  • خرید تضمینی دانه های روغنی
  • پرداخت یارانه خرید بذر
  • برگزاری دوره های آموزش تئوری و عملی جهت کشت بهتر روغن های کلزا
  • تامین تسهیلات بانکی کاشت و برداشت کلزا
  • تامین اعتبارات لازم جهت خدمات پشتیبانی این طرح

اینها عواملی هستند که اهمیت تولید روغن کلزا در ایران را نشان می دهند و انتظار می رود با این حمایت ها سطح تولید این روغن پرمصرف در ایران بسیار رواج یابد و از نظر اقتصادی برای کشور امید های بیشتری را به ارمغان بیاورد.

قیمت روغن کلزا

قیمت روغن کلزا

کلزا های تولید شده در مناطق مختلف ایران برای تهیه روغن کلزا وارد کارخانه‌های مختلف می‌شود.
در این کارخانه‌ها با فرآیند ها و روش های متعددی روغن کلزا با کیفیت های متفاوت تولید می‌شود و روانه بازار می گردد.
قیمت روغن کلزا در بازارهای تجاری بسته به درجه خلوص این نوع روغن تعیین می‌شود.
همان‌طور که می‌دانید طیف کاربردی روغن کلزا در صنایع تولید محصولات غذایی و دارویی بسیار زیاد است و از این رو قیمت روغن کلزا باید در بازار تحت حمایت های متفاوتی تنظیم شده باشد.
روغن کلزا اگر به صورت اینترنتی از درب کارخانه خریداری شود، می‌تواند برای فعالان اقتصادی دارای حاشیه سود بسیار بالایی باشد.

نوشته های مشابه