روغن زیتون تصفیه شده

قیمت روز روغن زیتون تصفیه شده

روغن زیتون تصفیه شده را می توان بهترین نوع روغن برای پخت و پز و سالادهای مختلف دانست. قیمت روغن زیتون تصفیه شده نسبت به انواع تصفیه نشده آن بیشتر است و در مورد قیمت روز این محصول می توان گفت که به علت بالاتر رفتن قیمت زیتون و همچنین ابزار و وسایل برای گرفتن روغن زیتون، قیمت این محصول تا حدود زیادی افزایش داشته است.

قیمت روز روغن زیتون تصفیه شده

مشخصات روغن زیتون تصفیه شده اصل

مشخصات روغن زیتون تصفیه شده اصل روغن زیتون یکی از انواع روغن هایی است که به دلیل میزان کلسترول بد پایین و کیفیت بالا دارای بیشترین خریداران است و تجارت آن در اغلب اوقات به صورت عمده انجام می پذیرد. این محصول علاوه بر بازار فروش بسیار خوب در ایران، در سایر کشورها نیز به فروش می رسد، اما مشکل اصلی تجارت این محصول این است که معمولا انواع تقلبی آن وارد بازار می شود و کیفیت محصول اصلی را زیر سوال می برد. از ویژگی های روغن زیتون اصل عبارتند از:

  • بوی روغن زیتون: در هنگام خرید این محصول بهتر است ابتدا آن را ببویید. روغن زیتون اصل کاملا بوی زیتون و یا سیب سبز می دهد. اگر در هنگام خرید بوی بد و یا بوی فلز را از روغن زیتون استشمام کردید، بدانید که روغن کیفیت خوبی ندارد و یا به علت نگهداری و بسته بندی نا درست فاسد شده است.
  • طعم روغن: روغن زیتونی که از زیتون های نارس تولید شده باشد مزه ای تند تر و تلخ تر دارد. هرچند کیفیت این نوع روغن زیتون بد نیست، اما بهتر است از روغن هایی استفاده کنید که طعم ملایم تری دارند و از زیتون های رسیده تولید شده اند. در هر دو نوع روغن باید توجه داشته باشید که طعم روغن زیتون در همه جای دهان پخش می شود، اما اگر این محصول نامرغوب باشد طعم را تنها در یک نقطه از دهان احساس می کنید.
  • رنگ روغن: رنگ روغن زیتون معمولا به سمت سبزی می رود و یا رنگ آن مانند زیتون است. البته توجه داشته باشید که در سبز کردن رنگ روغن های تقلبی نیز تلاش می شود و رنگ روغن به تنهایی نمی تواند ملاک خوبی برای اصل بودن این محصول تلقی شود.

پخش عمده روغن زیتون تصفیه شده

پخش عمده روغن زیتون تصفیه شده پخش روغن زیتون در داخل و یا خارج از کشور به صورت عمده انجام می پذیرد.این محصول در اکثر موارد برای صادرات به سایر کشورها در اندازه های 20 لیتری و یا بیشتر صادر می گردد و در فروش های داخلی نیز خرید عمده به صرفه تر خواهد بود.

قیمت تمام شده این محصول در پخش عمده بسیار کمتر و مناسب تر از خرید آن به صورت جزیی در می آید. به علاوه روغن زیتون یکی از محصولاتی است که اگر به صورت درست و اصولی نگهداری شود تا سالهای سال می توان از آن استفاده کرد و به هیچ عنوان خراب نمی شود، به همین دلیل خرید آن به صورت عمده از هر لحاظ به صرفه خواهد بود.

نوشته های مشابه