زیتون طارم

صادرات زیتون طارم اصل ایرانی

صادرات زیتون طارم

صادرات زیتون طارم یکی از فعالیت های اقتصادی بین المللی ایران است که به سبب آن این محصول اصل ایرانی به جهان شناسانده شده و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.
زیتون از جمله کهن ترین محصولاتی است که توسط بشر کشت و مصرف شده. میدانیم که کشت زیتون نیاز مند آب و هوای مدیترانه ای است و همین موضوع سبب میشود بسیاری از کشور ها به علت مساعد نبودن شرایط اقلیمی خود امکان کاشت و برداشته انواع زیتون را نداشته باشند.

صادرات زیتون طارم

کشور های اصیل تولیدکننده زیتون

از جمله کشور های اولیه ای که به کشت زیتون مشغول بوده اند میتوان موارد زیر را نام برد:

  • حوزه دریای مدیترانه
  • شمال آفریقا
  • جنوب شرقی آسیا
  • شمال تا جنوب چین
  • کشور اسکاتلند
  • منطقه شرقی استرالیا
  • و . . .

ایران نیز از جملا کشور هایی بود که از سال های دور تا به حال به کشت زیتون مشغول است.
از جمله اصیل ترین انواع زیتون ایران میتوان زیتون اصل طارم ایرانی را نام برد که در استان زنجان، شهرستان طارم، کشت و برداشت میشود.

صادرات زیتون طارم

فروش زیتون طارم اصل

فروش این محصولات با توجه به شهرت آنها با دوصورت داخلی و جهانی انجام میشود.
فروش داخلی انواع زیتون طارم اصل ایرانی با منظور برطرف کردن نیاز خانوار ایرانی به انواع زیتون مرغور و از طریق فروشگاه ها و سایت ها فروش این محصولات به صورت کلی یا جزئی انجام میشود.

صادرات زیتون طارم

صادرات زیتون طارم اصل

فروش خارجی این محصولات یا به بیان دیگر صادرات زیتون طارم اصل ایرانی با منظور فروش این محصولات در خارج از ایران و ورود در آمد های غیر نفتی با کشور صورت میگیرد.
صادرات زیتون طارم معمولآ از طریق نمایندگی ها و به صورت عمده انجام می شود وکه هر ساله میزان سفارش آن از انواع مختلف برای کشور اای مختلف طبق قرار داد مشخص میشود.
با توجه به تفاوت اقلیمی، زیتون های تولید شده در کشور هایی که امکان کشت زیتون دارند نیز در طعم و خاصیت متفاوت هستند در نتیجه کشور هایی که خود به کشت و برداشت زیتون مشغولند نیز برای گسترش تنوع اقدام به صادرات بخشی از زیتون تولیدی کشور خود و سپس واردات زیتون از کشوری با شرایط اقلیمی متفاوت میکنند.
همین موضول سبب وجود انوال مختلف زیتون بو طعم های مختلف و خواص و کیفیت مختلف در بازار های فروش این محصولات میشود.
صادرات زیتون طارم اصل ایرانی سبب شناخته شدن بیشتر این محصول در سطح جهانی شد و همین آشنایی سبب سفارشات بیشتر داخلی و خارجی و ترغیب کشاورزان به کشت بیشتر و در اداما آن رونق اقتصادی کشورمان میشود با همین سبب زیتون طارم یکی از اصلی ترین محصولات تولید و زراعی در ایران به شمار می رود.